Koleksi perbualan suami isteri yang romantik | Aniq Bukhary Channel

Sukan, Bola sepak, lawak, isu semasa dll.

Promosi hebat untuk anda!

Wednesday, June 26, 2013

Koleksi perbualan suami isteri yang romantik

Situasi 1 (Bila awak sampai)
ISTERI: Bila awak sampai?
SUAMI: ya. masanya da sampai.
ISTERI: Maksud saya bila awak sampai sini?
SUAMI: Bila saya sampai itu tak penting yang penting inilah masanya.
ISTERI: Masa untuk apa?
SUAMI: Masa untuk saya luahkan apa yang awak nak dengar.
ISTERI: Erm, Apa yang awak nak cakap?
SUAMI: Sebenarnya Saya nak cakap yang saya sayang awak. sumpah tak nak cari yang lain..
ISTERI: *hug* (terharu ..)

Situasi 2 (pasangan khawin muda)
SUAMI : Esok sayang ada paper kan.. pukul berapa sayang?
ISTERI : Kenapa bang? Abang dari sebelum kita nikah selalu tanya pukul berapa saya mula exam.
SUAMI : (senyum) Sebenarnya dari kita kenal dulu, setiap kali sayang exam je abang bacakan yasin dalam waktu sayang mula exam tu. Mudah-mudahan dapat bantu jiwa  dan dipermudahkan jawab dengan baik.
ISTERI : Abanggggg (menangis terharu)

Situasi 3 (Cinta abadi)

SUAMI: Kalau diberi pilihan untuk siapa mati dulu, awak rasa siapa yg patut mati dulu?
ISTERI: Saya harap abang mati dulu .
SUAMI: Sampai hati awak kan, saya saja nak uji awak sama ada awak betul-betul sayangkan saya . :’(
ISTERI: Abang tak nak tahu kenapa saya harap abang mati dulu ?
SUAMI: Tak perlu nak jelaskan. Dah terbukti awak tak sayangkan saya lagi dah, bila saya mati awak akan cepat-cepat cari yang lain!
ISTERI: Hmm, cara abang fikir tu salah sayang ..
SUAMI: Apa yang salah pulak ???
ISTERI: Saya harap abang pergi dulu sebab saya tak sanggup nak tengok abang sedih bila saya takde nanti. Kalau abang yang pergi dulu, saya nak sedekahkan al-fatihah kat abang tiap-tiap hari supaya abang tenang kat sana. Dan saya nak doa hari-hari supaya dapat bertemu dengan abang semula kat ‘sana’ . :’)
SUAMI: (terdiam ) ♥♥ ♥♥ ♥♥

Situasi 4 (Suami mengada)

SUAMI: (sambil belai rambut isterinya) awak cantik malam ni..
ISTERI: Malam ni je, semalam ??
SUAMI : Malam semalam comel, mlm ni cantik, mlm esok cute dan seterusnya yg sama waktu dengannya! (sambil cubit hidung isterinya).
ISTERI: Hehehe.. (>.<)"

-SEKIAN-

Aku pengembara: Indahnya cinta itu jika disalurkan pada tempat yang betul. Seperti biasa jangan lupa doakan untuk admin blog semoga bertemu jodoh yang baik dan mendengar kata ok ^^.

Pautan


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

16 comments:

  1. Anonymous26 June, 2013

    comei je ayat2 nye..sweet...

    ReplyDelete
  2. sangat indah.. hihi.. agak2nya realiti ada ke macam ni ya?

    ReplyDelete
  3. Anda bila lagi??? Hihihihii.
    Nice sharing. Kena praktis lepas kawen niiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai Nies.. Soalan berani mati nie.. lmbt lg la nak kawen.. Huhu :D

      Delete
  4. semoga bertemu jodoh yg diimpikan, keep blogging :)

    ReplyDelete
  5. sooo sweet.. =)
    indahnya..

    ReplyDelete
  6. smga admin dpt jodoh y baik n diredhaiNya..insyaAllah ^^

    ReplyDelete
  7. Cepat2 makan nasi minyak...

    ReplyDelete
  8. Wahh ble plak ni. Hehehe

    ReplyDelete
  9. situasi ke.3 tu best lbh2 lagi kalau si suami ade insurans juta2 :p ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi..haha.. sengal ja.. -___-

      btw yg mmg semua lawak..hehe

      Delete