Koleksi perbualan suami isteri yang kelakar | AKU PENGEMBARA

Thursday, June 20, 2013

Koleksi perbualan suami isteri yang kelakar

Santai. Seperti biasa untuk bacaan mereka yang sudah berumahtangga sahaja. Bagi yang belum cukup kreteria, anda dinasihatkan untuk meninggalkan halaman ini dengan segera.. Huhu. Kejamnya :)

Situasi 1 (main sembunyi-sembunyi)

ISTERI : Abang jom main sembunyi2 nak tak?
SUAMI : Tak nak lah sayang.
ISTERI : Alaa , kenape ?
SUAMI : Sebab wanita macam sayang sukar ditemui .
ISTERI : Terharu *hug*.. tapi kenapa?
SUAMI : Sebab, kulit awakkan gelap.
ISTERI : Jantan tak gunaaaa!!!!!! -.-


Situasi 2 (tekad kurus)

ISTERI: Abang, saya rasa nak diet la. puasa dua minggu boleh tak?
SUAMI: Boleh sayang. Tapi jaga kesihatan. Abang tak kisah pun sayang berisi.

selepas 2 hari..
ISTERI: Abang, hari ni tak nak puasa la.
SUAMI: nape pulak?
ISTERI: Sebab tak tahan tengok kawan ofis makan.
SUAMI: Ok. Ikut sayang lah..

selepas 4 hari:
ISTERI: Abang start esok saya tak nak makan nasi la. kali ini saya tekad!! hmm. (dgn muka bersungguh2)
SUAMI: Abang pon nak tekad jugak lah...
ISTERI: tekad ape? abang kan dah kurus?
SUAMI: tekad takmo beli beras. biar tetap skit pendirian bini abang yang nak kurus nie..

Situasi 3 (Nama anak)
Suatu Malam suami isteri sedang duduk sambil menonton tv:
ISTERI: Nie semua salah abang la!!
SUAMI: Laa apasal plak nie?
ISTERI: Kan saya dah cakap dulu, jangan kasi nama LiA kat anak kita, abang degil!
SUAMI: Ok laa tu apa la awak nie. Saya suka nama LIA.
ISTERI: Ok apanya!! Sampai semua jiran-jiran kita panggil saya Mama LIA. Mamalia.. mamalia.. mamalia.. tensen tau tak??
SUAMI: hehe..

-SEKIAN-

Aku pengembara: Indahnya cinta itu jika disalurkan pada tempat yang betul. Jangan lupa doakan sekali untuk admin semoga mendapat jodoh yang baik dan mendengar kata. Huhu ^^. Assalamualaikum.

Pautan


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

15 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. hahaha..lawak lah aniq!..ketawa sorang2 baca n3 ni..
    insyaAllah, moga aniq dapat jodoh yg solehah..amin! :)

    ReplyDelete
  4. haha no1 tu mmg jenis yg sedar diri....ok what?hahahaha :p

    ReplyDelete
  5. terbaik la.. hihi.. situasi 2 tu macam kejam sangat je..

    ReplyDelete
  6. hahaha...tergelak sendiri membaca...yang no satu suami memang tak sayang isteri..hahaha...ada ke dia kata gelap..hahaha

    ReplyDelete
  7. adiyai aniq..kelakar betul la....

    ReplyDelete
  8. hahhaa... lawak nyer...sangat kelakar

    ReplyDelete
  9. yang ke 3 tu kelakar..sengal betul.mana dapt lawak tu..hoho

    ReplyDelete
  10. hahahahaha..... kecik ati nanti yg berkulit gelap Aniq, yg no 2 tu elok sangat la, save bajet beli beras.... hahaha yg ke- 3 tu... sendri mau ingat la kannn....

    ReplyDelete
  11. HAAHHAH XD y kedua lawakkk :p kekekkeke :)

    btw.. smga dpt jodoh y terbaik ..insyaAllah ^^

    ReplyDelete
  12. comelnya lah perbualan suami isteri ini...sweet jer..^^

    ReplyDelete
  13. Haa...macam dah bau-bau nak makan nasi minyak je ni dik :-)

    ReplyDelete