Macam cantik je, macam comel je dah keluar lagu versi islamik | AKU PENGEMBARA

Thursday, November 14, 2013

Macam cantik je, macam comel je dah keluar lagu versi islamik

Macam cantik jer.. macam comel jer..

Siapa yang belum melihat video "macam cantik jer.. macam comel jer.." daripada Syasya yang orang dok sebut awek Legoland tu? Rata-rata semua dah tengok kan? Video yang asalnya dikongsikan di laman keek miliknya tak disangka-sangka mendapat tumpuan dan telah menjadi tontonan seluruh rakyat Malaysia.

Hari ini sebenarnya saya tak nak bercerita panjang pasal budak Syasya tu (Sebab semua dah tahu siapa Syasya). Tapi apa yang saya nak kongsikan pada anda semua ialah lagu "macam cantik je, macam comel je" yang dinyanyikan oleh Amar ataupun nama sebenarnya Arif Muazzim Abdul Rahman. Nak tahu lagu nie best ke tak, jom layan video di bawah:


Lagu islamik macam cantik jer.. macam comel jer dah keluar. :)
 
Amacam, best tak lagu nie? kalau tanya saya, saya akan kata lagu nie memang class dan terbaik dari ladang. Dalam berhibur pun masih ingat pada Allah. Amar sebenarnya bukannya asing dalam dunia nyanyian ini. sebelum ini pun beliau pernah menyanyikan sebuah lagu bertajuk 'Nurul Iman' yang pernah popular pada tahun 2004.

Apa-apa pun, semoga anda semua terhibur dengan perkongsian kali ini. Akhir kata daripada saya, "Macam cantik jer.. macam cantik jer semua ciptaan Allah". Assalamualaikum. :)


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

31 comments:

  1. Sy prnah tok video lagu ni page "Tawau" sebab diorg ckp org sabah yg cipta lagu ni. Tapi x sure pulak . By the way, sy x prnah tgok pun video awek legoland. Tak ada kekuatan sebenarnya..haha..apa2 pun, lagi ni best jugak..macam cantik jer..macam comel jer...:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. pompuan memang x suka tgk video awek Legoland tu.. Cer tanya lelaki?? :D

      Delete
    2. lelaki mesti suka tu.. akak pun tak tengok lagi video tu..

      Delete
  2. xprnah kenal syasya tu.. huu.. lagu amar mmg best. lagu dia tajuk Amani pun bes.

    ReplyDelete
  3. Kak pun sbnrnya ndak pernah tgk video syasya tu...ndak minat juga mo tgk..hehe...sedap bah lagu ni Aniq...:)

    ReplyDelete
  4. Oh, Amar ke penyanyi sebenarnya? Pernah tonton orang lain yang nyanyi. Ingatke mereka yang cpta.

    ReplyDelete
  5. Senyum sorang2 dengar lagu ni. Memang comel & cantik ciptaan Allah. Subhanallah...

    ReplyDelete
  6. X pernah tgk pn awek tu,,lagu tu terbaik.dlm brhibur masih boleh beri mesj terbsik

    ReplyDelete
  7. hehehehe..siapa jugak awek legoland tu..dah jadi trend pulak yer?

    ReplyDelete
  8. lagi bagus tengok video nyanyian amar..

    ReplyDelete
  9. Sya pun tak pnh tgk awek legoland ni.hehe

    ReplyDelete
  10. tak tengok pun video syasya tu huhuhu
    amar ni memang ada je dalam industri cuma jarang kita dengar, tapi lagu nurul iman tu ika suka, lagu ni pun best juga :)
    sebenarnya bagus juga lagu2 macam ni, sebab kita memuji ciptaan Allah, memuji keagungannya, contoh lagu2 maher zain, ada zikir, ada puji2an kepada Allah dan sebagainya, lagu macam tu bagus dengar, sambil berhibur dapat juga pahala :)

    ReplyDelete
  11. tak pernah tgk pon video awek legoland tu..haha..

    ReplyDelete
  12. wahh siap ada lagu, baru tahu :) thanks sharing ..sedap juga lagu tu meaningful

    ReplyDelete
  13. tak tgk pon video awek lego tu.. mcm malas je. heehe.. baik tgk video amar ni..

    ReplyDelete
  14. semakin popular plak awek lego ni.. ada yang panggil berlakon kang

    ReplyDelete
  15. Baru tahu. Ingatkan apa benda yang disebut oleh budak-bdak. :-)

    ReplyDelete
  16. dah ada iklan pakau tudung budak nih ek?

    ReplyDelete
  17. a'ah dh dgr dh lagu tu sblm ni.lucu pn ad gak rasa.haha.siap ad lagu sebabkan benda tu..glem sungguh pmpuan tu ahaks

    ReplyDelete
  18. fenomena benda ni..sedap jugak video tu...

    ReplyDelete
  19. tak pernah dengar pun lagu nie.....

    ReplyDelete
  20. Tak pnh dgr lagi..sllu duk tgk org tlis mcm comel mcm comel..hehe

    ReplyDelete
  21. ooooo...rupanya gitu citernya...ingat sapelah yg duk mula buat macam comey jer ni...hehe

    amar...mmg lejen...suka dgn hasil seni dia

    ReplyDelete
  22. lagu ni memang comel aahhh..

    ReplyDelete
  23. Ramai gak yang duk sebut nama budak ni..haha

    ReplyDelete
  24. best la lgu ni aniq...mmg mcm comel je..mcm cntik je...segala puji bg Allah

    ReplyDelete