Mak aku cari pasal lagi | Aniq Bukhary Channel

Sukan, Bola sepak, lawak, isu semasa dll.

Promosi hebat untuk anda!

Tuesday, June 4, 2013

Mak aku cari pasal lagi

Semalam aku sempat telefon mak sebelum sampai asrama tercinta, Desaria Villa Condominium. Dalam perjalanan, mak yang hampir sebulan tidak berhubung menyerang aku dengan soalan-soalan panas yang datang sekali dengan pakej unlimited question. Hehe. Walaubagaimanapun, kesemua soalan itu berjaya aku tepis satu persatu termasuklah satu soalan panas berbunyi "kenapa tidak telefon mak?"

Aku bagi tahu mak, nombor digi buddyz yang boleh cakap panjang-panjang tu tak top up lagi. Hehe. Kalau cakap pakai nombor celcom, mesti tak sempat berbual panjang, kredit dah habis. Tak sangka jawapan aku itu diterima dan termasuk dalam skema jawapan^^. Kali ini mak tak merajuk. Fuh! nasib baik aku, kalau tak memang payah la nak pujuk. Tak pasal-pasal keluar ayat-ayat power untuk cairkan hati mak. Hehe


Gambar yang pernah aku snap sebelum sambung study dulu.
(gambar dengan anak bongsu pompuan kesayangan mak^^)

Ketika rancak berbual, ada satu permintaan mak yang berjaya menarik perhatian aku. Mak cakap dengan nada lembut, "raya nanti balik ya.." Aku hanya terdiam mendengar permintaan itu. Dalam kepala aku, mak nie dah rindu sangat dengan aku nie. Apa tidaknya, dah dua tahun aku tak balik Sabah. Touching dowh! Walaupun muka rock, tapi hati tissue brader. Keh3.. Request macam nie la aku tak boleh tahan. Nie betul betul cari pasal sampai boleh buat aku touching nie..

Arrgghhhh.. mak aku cari pasal lagiiii.. tak boleh jadi nie.. kena balek! kena balek! kena balek raya nanti walaupun harga tiket cecah Rm500.. Kena balek juga demi mak tercinta..

-SEKIAN-

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

24 comments:

  1. hehehehe... xD balik la dan jumpa mama slagi ada masa.. huhuhu ^_^ msti seronok kalau raya ada anak2.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best kalau satu family berkumpul time raya. tapi tu la, tahun sebelum nie pun ada plan jg nak balek tapi ada je halangan. tu yg posphone tu. hehe

      Delete
  2. owhhh adik bongsu, igt kan sape tadi...hehe
    sy pon kene laser yang lbh kurang same juga...mak sy tanyer 'dah berapa kali khatam al Qur an selama dok KL ni?' aduiii aiiii bisa sungguh ehe

    ReplyDelete
  3. haha,.komen kat atas ni,,kelakar! :D x))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh kerana ZassDhiey kata komen yang paling atas tu kelakar, so saya dah delete komen tu.. keh3

      Delete
  4. Hehehe..mak aniq rindu sgt dh ngn aniq tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal kak.. kali nie mak serius plak cakap, sebelum nie boleh bawa gurau lg.

      Delete
  5. alahai cedih lak baca ni..

    hmmm kalo mak dah mintak cmtu,,baik balik kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn nangis plak. keh3.. sebelum nie semua keputusan saya yg buat nak balik ke tak. mak follow je. tapi kali nie mak yg bagi kata putus suh balik. Nie betul2 rindu dah dengan anak kesayangan dia nie.. hehe

      Delete
  6. balik lah.. kesian Mak..mesti lah rindu anak bujang nya..hehe
    Aniq, Sabah di mana bah?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Sabah dekat Tawau kak.

      Delete
    2. ahahaha.. sama lah kita org Tawau bah..haha:p

      Delete
  7. hak3.. wajib balik bah kalau kau! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie betul2 suruh balik nie cikgu.. Kah3

      Delete
  8. Assalam..org sabah rupanya..lma tu 2thun blik, blik la thun ni..duit 2 boleh dicari balik :)

    ReplyDelete
  9. aniq2...balik taw nanti. mak dah rindu tu. tak sedih ke 2 tahun tak balik Sabah?kalau akak 2 tahun tak balik, kompemm berendam air mata jela..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal kak. kena balek jg nie walau apa cara sekalipun..

      Delete
  10. mak suruh balik raya nati..nak kenalkan dengan someone kot :)

    ReplyDelete
  11. aniq asal sabah ya? kalau mak dah minta balik tu memang wajib balik.. pasti dia terlalu merindui aniq..

    ReplyDelete
  12. baliklaa sementara masih ada kesempatan untuk meluangkan masa bersama ibu tersayang. :]

    http://bloggadisbrutal.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. 2 tahun x balik? Patutlah rindu...tahun ni baliklah kampung..

    ReplyDelete
  14. itu la satu masalah kalau sabah o sarawak study kat semenanjung..kesian tau..bajet tu susah..huhu.. raya tahun ni balik la..mak rindu tu..hoho.. nasib baik soalan tak berapa cepumas sangat..huhu

    ReplyDelete