Video: Serius terharu tengok pengorbanan cinta ini | Teratak Aniq Bukhary

Saturday, June 15, 2013

Video: Serius terharu tengok pengorbanan cinta ini

Video cinta berdurasi 6.33 minit ini untuk tatapan anda semua. Sebelum tu, nak bagi tahu awal seperti biasa video ini hanya boleh ditonton oleh mereka yang telah akil baligh sahaja. Bagi yang di bawah umur, anda diberi dua pilihan sama ada untuk mencari artikel-artikel lain dalam blog ini ataupun menekan button X untuk meninggalkan halaman ini ^^. Baiklah, tanpa berlengah lagi, terimalah video menarik yang berjaya menyentuh hati admin pada petang ini. Mempersembahkan :)


Apa pendapat anda mengenai video ringkas ini? Saya tak nak mengulas panjang, apa yang saya nak bagi tahu, sakit bersalin adalah sakit yang paling sakit di dunia. Secara puratanya manusia hanya boleh menahan sakit sehingga 45 (del) unit sahaja. Tetapi sakit bersalin, para ibu yang mulia ini terpaksa menahan kesakitan sehingga ke 57 (del) unit. Iaitu satu julat kesakitan yang teramat sangat sehingga dikatakan seperti 20 tulang yang dipatahkan serentak. Fuh, Sakit dowh!

Oleh itu, sayangilah ibu anda yang berkorban nyawa untuk melahirkan kita ke dunia ini. Apa yang penting, ambil pengajaran daripada kisah sedih romantik ini. Wassalam..

Thankz mimihanizakua.blogspot.com


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

11 comments:

  1. tiba-tiba akak terfikir pula, macam mana la ada sesetengah ibu yang terlanjur tu sanggup buang anak dia.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice kak. tertarik ngn pendapat akak nie.. maybe belum sedia memikul tanggungjawab mengatasi kesakitan melahirkan... :(

      Delete
    2. ya la.. dah la bawa berapa bulan tiba2 nak gugurkan..yang dah cukup 9 bulan pulak suka2 ja buang..tak sakit ka? huhu..

      Delete
  2. hehehehe...agaknya baby dia besar mcm batang mancis je masa di lahirkan,tu yg dorang tak hargai kesakitan melahirkan itu...

    ReplyDelete
  3. betul..bukan senang seorang ibu melahirkan kita ke dunia,bertarung nyawa ok..huhu..touching tgk video ni..

    ReplyDelete
  4. walaupun begitu masih ramai suami mahu pun anak tidak menghargai wanita yang telah melahirkan anak dan ibu yang melahirkan kita...

    ReplyDelete
  5. boleh mengurangkan peratus penceraian jugaa :)

    ReplyDelete
  6. Ish tak nak la tengok. Tak sanggup. Tak tengok pun dah boleh bayang macam mana sakitnya. Huhu~ komen macam pernah bersalin je kan.. Hehe~

    ReplyDelete
  7. betul tu aniq... so, hargailah ibu kita... :)

    ReplyDelete
  8. Hargai Ibu kita..hanya wanita yg bergelar Ibu tahu kesakitan dlm melahirkan kita..
    sayang mamak kakak..:)

    ReplyDelete
  9. Besar pengorbanan seorang ibu kan? Kalau kita di tempat mereka, belum tentu lagi kita mampu tahan sakit. 20 tulang yang dipatahkan serentak, memang tak dapat bayang sakitnya. :'(

    ReplyDelete