Sebuah coretan ringkas | AKU PENGEMBARA

Saturday, February 15, 2014

Sebuah coretan ringkas

Sebuah coretan ringkas dariku buat tatapan kalian..

Aniq Bukhary, 27 disember 2010

Telunjuk kita tak habis-habis menunding ke arah orang lain. Tapi kita terlupa bahawa, dalam masa yang sama sebenarnya jari-jari yang lain menunding tepat ke arah kita. Renung-renungkan!

Nyerogen, nyerongen juga, moh kita beghamei.. :)

[Antz Pictures Studioz]

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

23 comments:

  1. betul tu..jadi sebelum nak menyalahkan orang, kena cari kesilapan diri sendiri dulu

    ReplyDelete
  2. satu tunjuk kat org lain...9 jari lg tunjuk kat kite...adess..hehe

    ReplyDelete
  3. betul tu....kekadang kita tak terfikir pun kn..:)

    ReplyDelete
  4. betul tu aniq.. mendalam maksudnya..

    ReplyDelete
  5. betul2.jangan selalu cari kesalhan orang lain :)

    ReplyDelete
  6. Nice sharing.. selalu juga dengar qoute macam nihh..

    ReplyDelete
  7. itu yang biasa jadi, peringatan untuk kita semua.

    ReplyDelete
  8. Wow, bergaya habis nie..hahaha..

    ReplyDelete
  9. tu ibarat kita asik nak mencari kesalahan orang lain, tapi tak tau dan sedar kesilapan diri sendiri lebih banyak.

    ReplyDelete
  10. Betul tu.. muhasabah diri sendiri adalah lebih baik dari asyik menyalahkan org lain.. bergaya tu bro hehee.. sempoi.. :)

    ReplyDelete
  11. Gambo tu kemain lagi bergaya yer ;)

    ReplyDelete
  12. Jangan tuduh sembarangan...

    ReplyDelete
  13. peringatan utk kita smua ni aniq..:-)

    ReplyDelete
  14. gambar pun dah menggambarkannya dah..

    ReplyDelete
  15. Kadang-kadang bila terlupa, 'ter'salahkan juga orang lain kalau apa-apa jadi, tak fikir yang diri sendiri turut menyumbang kepada masalah tu. Bila dah 'sedar', beristighfar je mampu :)

    ReplyDelete
  16. yup..org y suka menuding jari ke arah org lain seolah2 nak mengatakan y dia xlayak utk buat salah .

    Even tanpa sedar , dia menunjuk kan diri sendiri .

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum dan salam singgah di hujung minggu...kadang ada setengah orang suka jer main tuduh kat orang,sedangkan diri sendiri pun salah jgk..

    ReplyDelete
  18. Emm memang susah la kalau suka menuding jari kat orang lain..tapi diri sendiri tak terurus..thanks bro sedarkan sayayang terleka ni..hehe

    ReplyDelete
  19. sangat simple tapi cukup dalam maksudnya..hehehe... apa yang penting,kita blajar daripada ksilapan dan jgan salahkan orang lain..hehe

    ReplyDelete