Perbuatan melipat lengan kemeja dari sudut pandangan wanita | AKU PENGEMBARA

Friday, April 11, 2014

Perbuatan melipat lengan kemeja dari sudut pandangan wanita

Hampir 90% peratus lelaki tidak mengetahui hal ini termasuklah orang yang menulis entri ini. Nampak seperti tak masuk akal tetapi rupa-rupanya perbuatan ini mempunyai satu tarikan bagi kaum wanita yang telah pun dibuktikan oleh kaum wanita itu sendiri.

Beberapa hari lepas saya terbaca dalam satu perkongsian sahabat saya Khairil Mazri dalam facebooknya berkaitan perkara unik ini. Dia berkongsikan satu gambar petikan daripada majalah MASKULIN mengenai perbuatan melipat lengan kemeja bagi lelaki. Gambar di bawah ini merupakan perkongsian daripada Khairil yang saya re-upload dalam page facebook saya, BloggerMate.

Manisan mata untuk kaum wanita :)

Saya kongsikan gambar ini kerana saya merasakan ia begitu unik dan sangat menarik untuk dibincangkan. Pada awalnya saya sendiri tidak percaya apa yang tertulis sehingga membuatkan saya terdorong untuk mengetengahkan persoalan ini di laman page facebook milik saya itu. Saya perlukan satu jawapan pasti mengenai persoalan yang unik ini.

Selepas saya kongsikan gambar tersebut, selang beberapa minit sahaja satu jawapan saya terima melalui komen pada gambar tersebut. Apa yang menariknya, jawapan ini diberikan oleh seorang kaum hawa yang memang saya nanti-nantikan jawapan daripada golongan ini. Lihat jawapan di bawah:

Nampak cool kata sahabat kita, Nia Lania :)

Apa yang cool dengan benda tu? Mungkin saya lelaki dan saya tidak nampak dari sudut presepsi wanita. Ok, fine. Sebenarnya saya masih lagi tidak berpuas hati dengan jawapan itu kerana ia terlalu umum bagi saya tanpa huraian yang jelas.

Untuk mendapat satu jawapan lengkap, semalam saya sempat bertanyakan dengan rakan wanita saya mengenai hal ini. Jawapan yang agak mengejutkan. Tanpa berfikir panjang dia terus memberikan satu jawapan selepas mendengar soalan itu. "Ya! lelaki yang menggulung lengan kemeja memang nampak macho". Ya, macho!

Tambahnya lagi, "kebiasaannya perbuatan melipat lengan kemeja ini dilakukan ketika seorang lelaki itu ingin mengambil air sembahyang. Nampak? Jawapan inilah yang masuk terus ke dalam kepala saya. Betul juga apa yang dia cakap kan?

Nampak macho bukan sahaja dipandangan manusia

Daripada perlakuan ini dia membuat satu kesimpulan, "lelaki yang macho adalah lelaki yang melipat lengan kemeja sebab dia nak ambil air sembahyang". Jawabnya separuh bergurau.

Namun, dalam gurauan itu saya dapat menangkap bahawa mungkin itu satu luahan jujur dan ikhlas dari seorang wanita. Jadi, bagi lelaki-lelaki yang ingin kelihatan macho dan bergaya, rajin-rajinlah melipat lengan kemeja anda. Dah lipat tu, jangan lupa ambil air sembahyang barulah sempurna ke'macho'an. Bagi tahu wanita-wanita di luar sana bahawa kita semua lelaki-lelaki macho. :D

Wallahu alam..

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

23 comments:

  1. saya setuju!!! hahaha,, nik selalu anta gambar lipan lengan baju tau,, melting,, kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena selalu lipat lengan kemeja la lepas nie :P

      Delete
    2. saya ikut setuju :)

      Delete
  2. Saya pun setuju... suke Sgt bla tgok En Tunang sy lipat2 lengan baju die, rs mcm selamat disisi dia. he he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa selamat. Waahhh.. lg fakta baru saya dapat mengenai lipat lengan kemeja :D

      Delete
  3. baru tau pulak..kalau lipat seluar pulak macam mana pulak...ambil wuduk juga...

    ReplyDelete
  4. hampir setuju dengan fakta ini, haha..bukanlah macho atau seksi yang ingin diperkatakan, tapi dulu-dulu zaman "nakal-nakal" memang suka tengok lelaki dengan gaya lipat lengan kemeja..erkk!

    ReplyDelete
  5. kalau baju lengan pendek dilipat macam cerita P Ramlee lah pulak!

    ReplyDelete
  6. yeop suka pakai baju lengan panjang. tapi takde sapa nk cair. hahaha

    ReplyDelete
  7. Alamak!! Laki cheq simple pkai Tshirt je snantiasa, takdak mkna sintengan lengan baju bagai, acaner ni..hehee takkan nk pndang laki lain kan..hehee

    ReplyDelete
  8. Dah lama lak kawe tak guna kemeja lengan panjang.. so payah to get the picture. Apa-apa pun diskusi menarik buat pengguna kemeja lengan panjang.. keep it flowing...

    ReplyDelete
  9. Bagi saya , lelaki yg begitu nampak rugged dan stailo.

    ReplyDelete
  10. Wahh.. kena selalu lipat lengan bajulah mcm ni Aniq hehee.. Perkongsian yg menarik.. :)

    ReplyDelete
  11. Saya lelaki tp saya tahu benda ni memang betul. Bukan sebab saya gay, ok.. haha sebab waktu muda2 bercinta dengan wife, dia kate die suka tgok saya lipat lengan baju.. huhu so, itulah salah satu teknik nk pikat awek nampaknya! hehe

    jemput singgah: http://the-comic-geek.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. weh..macho kah? heheheh...asal seja di perbuat untuk aambil air wudhu okla, jangan buat2 melipat lengan yang saja2. hehehe

    ReplyDelete
  13. baru tahu.. kena selalu buat nie ^_^

    ReplyDelete
  14. patut la selalu ada mata yg memandang bile lipat lengan baju. (nampak sgt perasan kat situ)...hohoho

    ReplyDelete
  15. Wahhhh baru tahu ni..satu perkara baru yang saya dapat hari ni..lepas ni nak kena lipat lengan baju depan awek2 lahhh...jkahkahkah...terima kasih bro kongsikan..

    ReplyDelete
  16. Baru saya tahu.. sebelum nie suami pun suke lipat lengan baju.. bos kat opis pun cam tu.. tak terpikir pulak.. huhu

    ReplyDelete
  17. hahhaa.. nasib baik hubby kakak ndak suka lipat2 baju ni...sebab dia ndak suka pkai kemeja..huhu

    ReplyDelete
  18. hehe... macho kot kalau lipat lengan kemeja.. dah teringat orang jauh pula.. XD

    ReplyDelete
  19. nampak macho dan stylo..hehehehe..

    ReplyDelete
  20. Perbuatan melipat tangan baju memberi tanda bahawa seseorg itu dr perasaan atau niat sebelumnya. Cth dari keadaan x selesa kpd yg lebih selesa bergantung pada perbuatannya yg akan di lakukan. Secara auto mata seseorg yg melihat lipat lengan kemeja memberi tanda seseorg itu sedang agresif dlm hal nya.. yg lebih serius bila lipat lengan baju ketika bertengkar. Memberi tanda seiusny org itu nak bergaduh..hehe

    ReplyDelete