Realiti disebalik kecantikan wanita ini | AKU PENGEMBARA

Friday, May 10, 2013

Realiti disebalik kecantikan wanita ini

Kecantikan merupakan aset penting bagi seseorang wanita. Golongan ini dengan aspek kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Kita akan merasakan sesuatu yang pelik apabila ada seorang wanita yang langsung tidak mementingkan sama sekali aspek kecantikan diri. Mustahil bagi diriku. Wanita akan cuba sedaya upaya mencantikkan wajah mereka kerana seperti yang saya kata tadi, kecantikan merupakan aset penting bagi mereka.

Bercerita tentang kecantikan di hari jumaat yang mulia ini, saya mengajak para pembaca untuk melihat perbandingan dua gambar menarik di bawah ini. Lihat dengan mata hati semoga mendapat pengajaran berguna..
Setelah melihat gambar, apa yang anda faham? Hah! secantik atau sekacak mana pun kita, suatu hari nanti semua itu kita akan tinggalkan kerana itulah sebenarnya realiti kecantikan di atas dunia ini.. Tiada yang kekal dan yang kekal hanyalah Allah yang satu (Peringatan untuk admin terutamanya..)

 
Di sini saya selitkan vidoe ringkas ini untuk kita renung-renungkan bersama.

Salam jumaat dari Aku pengembara a.k.a Aniq Bukhary :)



TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

13 comments:

  1. ehehhe.. comel nenek tu..
    tak berkekalan pun cantik kita..yg kekal cuma iman di dada..
    huhu..bayi terbang..gila la..pressure tinggi ibu tu
    kreatif video tu..mesej sampai :) mati tak kira masa n usia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl tu.. Cpt masa berlalu mcm dlm video tu.. x sedar umur semakin meningkat

      Delete
  2. betul tu.. life is short.. semua yang cantik/muda akan menjadi tua.. yang hidup pasti akan mati.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak. kehidupan dunia sangat2 sementara..

      Delete
  3. memang tak dinafikanlah kecantikan tu aset penting bg seorang wanita.tapi jgnlah sampai terlalu obses sehingga sanggup mengubah apa yg allah bg untuk tampak lagi cantik.bersyukurlah...tak kekal lama pun kecantikan tu, sampai masa berkedut jugak..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmengubah ciptaan allah tu yg menjadi masalah besar.. Bak kata akak, sampai masa berkedut jg. hehe (Bkn saya cakap, akak yg cakap) :)

      Delete
  4. assalam,

    cantik paras rupa bagi seseorang wanita itu adalah satu impian didunia...

    cantik iman, peribadi dan akhlak bagi seseorang wanita itu adalah satu bonus diakhirat..

    ReplyDelete
  5. cantik akn pudar.. y ptg hati tu...hehehe

    ReplyDelete
  6. Cantik tu terlalu subjektif.
    Jaga anugerah Tuhan sebaiknya.
    Hargai saat ia masih tersimpan rapi, bukan utk tontotan ajnabi.
    Nanti kita sendiri yang rugi.
    T__T

    ReplyDelete
  7. betul tu..kecantikan hanya sementara...

    ReplyDelete
  8. betul tu bro.. aku setuju sangat2 dengan entri ni..

    ReplyDelete
  9. pengajaran ~ cantik n rupa paras itu pinjaman semata.mesej yg awesome :)

    ReplyDelete
  10. yeah..itulah realitinya...

    pssttt aku ada kawan pmpuan yg xpentingkan langsung sal kecantikan..memang wujud la...hehe
    & dia baik! ;)

    ReplyDelete