25 fakta menarik mengenai lelaki (wanita sila ambil perhatian) | AKU PENGEMBARA

Thursday, May 2, 2013

25 fakta menarik mengenai lelaki (wanita sila ambil perhatian)

1. Lelaki lebih bijak daripada wanita (jangan marah).

2. Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling femous ditanya ketika mereka menelefon kekasih/isteri.

3. Lelaki tidak semestinya terpikat kepada wanita disebabkan kecantikan mereka, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan wanita itersebut.

4. Lelaki akan menjadi gugup apabila bercakap dengan wanita yang mereka suka.

5. Walaupun sesibuk mana leleki, tetapi sebelum tidur pasti mereka akan memikirkan tentang wanita yang mereka sayangi.

6. Apabila lelaki benar-benar sayang terhadap seorang wanita, dia akan mengabaikan sekeliling mereka termasuklah karakter negatif yang ada pada wanita itu.

7. Lelaki sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan perhatian daripada seorang wanita.

8. Lelaki amat benci apabila wanita bercerita perihal lelaki lain di hadapannya.

9. Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjumpa ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar-benar serius.

10. Lelaki akan teruja apabila mendapat sentuhan yang tidak diduga.

11. Apabila wanita menyatakan tidak, hati lelaki akan menyatakan ‘ok…. takpe…. cuba lagi esok..’

12. Lelaki amat sayang ibu mereka.

13. Lelaki amat sukar untuk difahami melainkan anda seorang pendengar yang setia.

14. Lelaki lebih bersikap terbuka untuk menceritakan hal peribadi mereka.

15. Lelaki amat suka apabila wanita yang menentukan pemakaian mereka.


16. Apabila lelaki membelikan hadiah kepada wanita, mereka amat risau sekiranya hadiah yang mereka berikan tidak disukai.

17. Imaginasi lelaki tiada had dan mereka mampu untuk membayangkan apa sahaja.

18. Kebanyakan lelaki tidak memandang ketinggian wanita, apa yang lebih penting adalah berat mereka.

19. Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah lebih-lebih lagi jika mendapat sokongan yang kuat daripada kekasih/isteri mereka.

20. Apabila lelaki menceritakan sesuatu yang serius, berikan perhatian yang sepenuhnya. Ia amat penting.

21. Lelaki belajar mengenai cinta melalui pengalaman, tidak seperti wanita yang belajar mengenai cinta melalui novel yang mereka baca.

22. Lelaki paling tidak suka kekasih/isteri mereka keluar bersama lelaki lain berdua walaupun hubungan mereka hanya sekadar kawan.

23. Lelaki akan memaafkan kesalahan yang pertama dibuat, tetapi bukan untuk kesalahan kali kedua.

24. Lelaki akan membuat seribu satu kesimpulan yang kekadang tak masuk akal sekiranya seorang wanita senyum kepada mereka. buktinya [Sini]

25. Lelaki lebih gemarkan wanita yang pandai memasak (Yang ini admin tak setuju).

~SEKIAN~ 
Wanita sila ambil perhatian (^_^)


Diadaptasi daripada page AwAk tAu TaK kEnApE sYe SuKe AwAk !!?


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

14 comments:

  1. Setuju semuanyaa.. Mmg betoi.. HAHA

    ReplyDelete
  2. okay take note
    nombor 18 itu agak sadis juga..ahaha..
    nom 2 dah muak dengan soalan mcm itu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nti Nana tanya member lelaki, betul ka no 18 tu. Hehe. Sadis! sadis! :)

      Delete
  3. wah..entri yang menarik.

    ReplyDelete
  4. sy suke no 18 tp sy suke pilih tinggi dan berat.sbb sy ni rendah..ehe kalau tinggi xbest lah pulak sbb rase mcm kecik jerk.dh lah kecik.trus jadik hobbit ehehe kene pulak kalau berat wowwww terus mcm...errrr xnak cakap lah...haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. komen nie buat admin senyum sorang2 depan lappy.. hehe. x heran la kalau org tersalah hr tu expect yg harith iskandar nie yg pelawak tu, Hehe

      Delete
  5. hahahah xD begitukah?? kdg2 suka tya soalan x de faedah just utk bersms... ohmoo~~ hahaha xD

    ReplyDelete
  6. no.25 tu akak pun tak setuju juga.. tak semestinya semua lelaki suka yang pandai memasak..

    ReplyDelete
  7. hoho fakta yg menarik :D good entry ;)

    ReplyDelete
  8. Fakta yang menarik , nice entry (:

    ReplyDelete
  9. lelaki oh lelaki. baahha

    ReplyDelete
  10. Perempuan mstilah kena pndai masak SBB LPs kahwin kena LA pikat perut suami bru LA suami sayang...btl x???

    ReplyDelete