Koleksi kata-kata cinta untuk suami isteri (Part 1) | AKU PENGEMBARA

Tuesday, April 23, 2013

Koleksi kata-kata cinta untuk suami isteri (Part 1)

Assalamualaikum semua. Apa khabar saudara, saudari, pak cik, mak cik, dan adik-adik yang sedang membaca entry ini. Tahniah saya ucapkan kerana sampai ke halaman ini dan saya yakin anda yang sedang membaca sebenarnya nak jadi suami dan isteri yang baik dan romantik bukan? Hoho (Pelik je intro nie) ^^ Apa-apa pun, sebelum saya mencarut yang bukan-bukan lagi, jom layan kata-kata di bawah ini (Pegang dan simpan untuk bakal suami/isteri anda yang tercinta ok..) Hope enjoy! :)

 
Berkawanlah selagi ada hati, 
Bercintalah selagi dia sudi, 
Bergembiralah selagi ada teman di sisi, 
Dan ingatlah aku selagi terasa ia bererti.

Gugur bunga kerana layu
Gugur cinta kerana cemburu
Kabut jalan kerana debu
Fikiran melayang kerana
Rindu ku pada mu..

Setitis air mata kekadang lebih
Istimewa daripada senyuman
Kerna sekuntum senyuman boleh
Diberikan kepada sesiapa sahaja
Tetapi ketahuilah setitik airmata
yang menitis dialirkan hanya untuk
mereka yang tersayang..

Bila saya KACAU awak
Saya takut nak KENAL awak..
Bila saya kenal awak
Saya takut nak SAYANG awak..
Dan bila saya sayang awak
Saya takut KEHILANGAN awak..

Air mata tak kan menitis
Jika hati tak terluka..
Ketawa tak kan wujud
Jika hati tak terhibur..
Rindu tak kan hadir
Jika hati tak menyayangi..
Dan sayang tak kan berputik
Jika hati tak mencintai..

Apabila aku kesepian
Hiburkan aku dengan suaramu
Apabila aku sakit
Ubati aku dengan kasih sayangmu
Dan apabila aku pergi
Kuburkan aku dalam hati mu..

Camne I nak eja “C_TE”
Kalau xde U?
Camne I nak “CI_M & PEL_K”
Kalau xde U?
Camne I nak kata “I LOVE _”
Kalau xde U?
Sebab itulah saya perlukan
sangat2 U dalam hidup I..

Tiada cinta tanpa air mata
Tiada rindu tanpa kasih sayang
Tiada kejujuran tanpa keikhlasan
Dan tiada yang berkekalan tanpa KESETIAAN..

Seseorang yang mencintai kamu,
Begitu jarang memujimu.
Tetapi di dalam hatinya
Kamu adalah yang terbaik.

Sesungguhnya SAYANG itu wujud dari
Satu pertemuan
Dengan sepuluh pertanyaan
Dan seratus keyakinan
Mewujudkan seribu pengorbanan
Serta berjuta kali perjuangan
Dengan hanya satu KEIKHLASAN hati..

Biarpun ayat-ayat cinta ini
Sudah tua, rapuh, luluh dan lusuh
Yang pasti CINTA ku tetap segar,
Mekar dan semakin dalam…

Aku pengembara: Nantikan kata-kata seterusnya dan jangan lupa doakan untuk penulis blog ini ya.. Dunia semakin ke penghujung, semakin kuat pula ujian Allah.. Doakan terbaik untuk saya...


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

15 comments:

  1. hm....nak try la satu...hihi

    semoga semuanya berjalan lancar tuan blog..

    ReplyDelete
  2. tq tuan blog.akak pegang & simpan koleksi kata2 cinta ni..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe,, simpan jangan tak simpan.. banyak lg dalam draf kak.. time zaman jahiliah dulu suka sangat simpan mesej2 sweet nie...

      Delete
  3. waa.. semua ayat ayat tu sweet :)

    ReplyDelete
  4. terima kasih sebab berkongsi.. boleh try ni.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayang pula buang kata2 nie kak.. Letak dalam blog la.. maybe ada guna satu hari nanti..

      Delete
  5. erkk...aku belum kawen dan takde bercinta2...
    tetibe rasa geliii pulak...hehehe....
    tp boleh ambik untuk persedian ni..kehkeh ;P

    ReplyDelete
  6. hmm , awal2 dulu selalu pakai kata2 nie.. hewhew :P

    ReplyDelete
  7. So sweet. Suke ayat² die :) - http://sharifahamarina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. so sweet...suka...boleh usu curi dengan izin tak..?hehehe..nnti kredit aniq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Ambil la kak.. x kesah pun.. yg penting dah bg tau Aniq.. :)

      Delete