Banyak-banyak tangga? | AKU PENGEMBARA

Saturday, November 9, 2013

Banyak-banyak tangga?

Cikgu: Banyak-banyak tangga,
tangga ape paling susah nak naik?

Murid: Tangga batu caves cikgu..

Cikgu: Salah. Tangga Batu Caves ramai
yang naik walaupon beratus anak tangga.

Murid: Abis tu tangga ape cikgu?

Cikgu: Tangga masjid murid-murid walaupon
tiga anak tangga tapi susah sangat nak naik. :)


Sumber gambar: Assignment time semester dua :)

P/s: Rajin-rajin la naik tangga yang paling susah tu ya kawan-kawan (Pesanan untuk diri).

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

20 comments:

  1. Betul tu.,...jarang orang nak singgah walaupun tek bertangga....

    ReplyDelete
  2. tak susah kalau kita betul2 ikhlas beribadah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Semuanya bergantung pada tahap iman.

      Delete
  3. Ada yg tak bertangga pun, tapi itupun rasa susah jugak.

    ReplyDelete
  4. Sikit sgt yang naik, walaupun golongan muda yang mampu dan larat

    ReplyDelete
  5. betul tu aniq.. yang tu paling susah nak melangkah naik..

    ReplyDelete
  6. soalan yang baik sekali , benar sekali tu ..ishh naseblah surau acik tak ada tangga :)

    ReplyDelete
  7. Cikgu tu patut tambah lagi. Tangga masjid di waktu Subuh yang paling susah sebenarnya. Hehehe

    ReplyDelete
  8. Hehe. .btl2. . Tq atas peringatan ni aniq.. paling mencabar mmg waktu subuh..

    ReplyDelete
  9. betul sangat2 ni aniq..mengapa jadi begitu eh?

    ReplyDelete
  10. sobbss,,, cek terasa,,, huhuu

    mujadafewa.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emm apa boleh buat..terima lah dengan redha..hahaha..jangan marah gurau aje..hahaha...kita sama..

      Delete
  11. betul juga tu..ramai yang tidak pergi ke masjid dan lepbih prefer solat sorang2x.

    ReplyDelete
  12. Betul tu bro..haha..kadang2 kena gak kat batang hidung sendiri..adehhh...

    ReplyDelete
  13. untuk dunia, kita sanggup bermati-matian... untuk akhirat, susah sampai nak mati...

    ReplyDelete
  14. singgah mintak sayap ayam lelek...ahaha:)

    ReplyDelete