Nampak sama tapi bukan dia (18sx) | AKU PENGEMBARA

Tuesday, February 19, 2013

Nampak sama tapi bukan dia (18sx)

Nampak sama tapi bukan dia itulah topic menarik untuk perkongsian kali ini. Baiklah, sebelum kita mengembara lebih jauh lagi, diingatkan sekali lagi artikel kali ini hanya untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas sahaja. Bagi mereka yang belum mencapai tahap umur yang dinyatakan anda dinasihatkan agar meninggalkan halaman ini dengan segera (^_^). 

Nak dijadikan cerita, peristiwa ini sebenarnya berlaku pada tahun lepas ketika Akupengembara baru balik daripada kelas. Wajah yang dipenuhi keresahan seorang member meminta Akupengembara tunjukkan jalan menuju ke IPD sepang. Ada urusan katanya. Sudah menjadi kebiasaan, Akupengembara jarang sekali menolak apabila member minta pertolongan daripada Akupengembara. Hari nie dia susah, esok lusa giliran kita pula kan?. Itulah prinsip yang menjadi pegangan.

  
# Baru balik kelas terus pegi Sepang walaupun belum mandi lagi time tu. Member punya pasal. Hahakzzz! ^^

Setelah semua urusan selesai, Akupengembara pun ajaklah singgah Gold Coast kejap menikmati keindahan pantai ciptaan Allah. Alang-alang dah sampai Sepang. Ketika seronok bermain dengan air laut seperti kanak-kanak riang (^_^) Akupengembara terjumpa pula dengan binatang pelik nie. Sepanjang 20 tahun hidup, inilah kali pertama Akupengembara terjumpa dengan binatang seperti ini. Ingatkan benda mati, rupa-rupanya boleh bergerak (kejap kembang, kejap kecut plak tu). Pelik.. pelik..

# Kalau tengok lama-lama, nampak sama tapi sebenarnya bukan dia (^_^)

P/s: Siapa yang tak faham entry kali ini, bolehlah merujuk pada yang pakar ok. Ada sesiapa tak yang tahu apa sebenarnya nama binatang nie? mohon penjelasan sikit??




TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

21 comments:

  1. ermmmm...tak faham lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah kalau tak faham.. kalau faham, takut menimbulkan kesalafahaman plak. hehe. BTW thank for ur comment :D

      Delete
  2. Salam.

    Memang elok aniq letak title ada '18sx' tu :)

    Ni jumpa kat tepi pantai la ni? Pelik, lana pun tak pernah tgk binatang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.. jumpa tepi pantai. Comel kan ?? :D

      Delete
  3. ape mende tu?...pelik jer bentuk dia...

    ReplyDelete
  4. binatang ke ape ni? pelik nau rupenyer, haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. saya pun konpius...

      Delete
  5. singgah..unik kan..xpenah tengok gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua org x penah tgk benda nie.. ada sesiapa yg tahu?? Hehe

      Delete
  6. Bw sini. tak pernah tengok. dah tahu nama menatang tu bgtau ye apa ke namanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa.. dah 21 feb, masih lagi x dapat jawapan ^^..

      Delete
  7. mungkin boleh mintak pendapat dengan saintis.ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya saintis, nanti saintis pun pening x tau nama benda nie.. Hehe.

      Delete
  8. aku pun xtahu apa benda nih

    ReplyDelete
  9. Hahahaha....mesti ramai yang terkena. Ingat Akupengembara ada berani...rupanya memang ada 'brand'. Hahaha...

    ReplyDelete