Koleksi dialog lawak yang mencuit hati (Part 2) | AKU PENGEMBARA

Wednesday, November 13, 2013

Koleksi dialog lawak yang mencuit hati (Part 2)

Assalamualaikum semua. Hari ini saya nak berkongsi senyuman dengan anda semua menerusi dialog-dialog lawak di bawah. Sekarang saya sedang menghadapi final projek untuk semester kali ini. Memang menekan dan menguji tahap kewibawaan. Huhu. So, untuk mengurangkan tahap tekanan ini, saya kongsikan dialog-dialog lawak di bawah. Pembaca gelak + Admin senyum = Hilang stress. :)

Gambar hiasan

Situasi 1 (Ayat Bapak terbaek)
Ayah : Kau ke mana lewat? malam baru kau balik?
Anak : ....
Ayah : Jawap aku tanye nie?
Anak : ...
Ayah : kurang ajar aku tanya, tak jawab! panggg (penampor sampai di pipi)
Anak : hurmmm..
Ayah : Kau pergi mane??
Anak : Saya pergi rumah kawan baiki basikal..
Ayah : Menjawab ko yeww!! dapat lagi penampor free!!!
Anak : !@#$%^&*

P/s: Ayah kau memang nak pukul kau, terima je la... Hahahaha :D

Situasi 2 (Murid cemerlang)
Guru : Ok murid². Hari ni, kita akan belajar matematik.
Murid² : Baik cikgu.
Guru : Jika makcik kamu memberikan kamu 3 biji gula²,
di tambah lagi dengan 5 biji gula², jawabnya apa, murid²??

Murid2 : "TERIMA KASIH, MAKCIK".
Guru : = , ="

P/s: Ragam budak sekolah rendah.. Sabar ye cikgu2 :)

Situasi 3 (Student pakar math)
Abu : pakcik,berapa harga sebiji pisang ni?
Penjual : seringgit je
Abu : boleh tak jual kt saya 60 sen je?
Penjual : kalau 60 sen tu boleh beli kulit je dik oii
Abu : kalau kulitnya 60 sen saya beli isinya la 40 sen kn?
pakcik boleh simpan kulitnya.


P/s: Itulah pentingnya ilmu matematik :)

Situasi 4 (Siapa yang pakai telefon)
Bil telefon melambung. Suami telah memanggil semua ahli keluarga untuk berbincang.

Suami : Ini dah melampau! Siapa yang gunakan telefon sesuka hati. Ayah tak gunakan telefon rumah, ayah gunakan telefon tempat ayah bekerja.
Isteri : Saya pun sama juga, gunakan telefon tempat saya bekerja.
Anak : Saya plak gunakan SMS je. Untuk panggilan saya gunakan telefon tempat saya bekerja juga.
Orang Gaji : Jadi apa masalah? Semua orang gunakan telefon tempat bekerja. Begitu juga dengan saya.
Suami: Oh no! (Tepuk dahi)

HOPE ENJOY

Bagi yang terlepas dialog lawak sebelum nie, klik sini ---> Dialog lawak (Part 1)
 

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

16 comments:

  1. Haha! yang orang gaji tu paling lawak!

    ReplyDelete
  2. haha.. mmg kelakar.. suke sgt dengan Lawak situasi 3 (Student pakar Math) dengan Situasi 4 (Siapa yang pakai telefon) :D

    ReplyDelete
  3. haha.. kelakar jgk :) senyum baca kt opis

    ReplyDelete
  4. hahah..bijok loni anok2 mudo

    ReplyDelete
  5. wakakka..hilang nngantuk baca dialog2 di atas tu aniq...hihi....:P

    ReplyDelete
  6. hahahahha memang lawak lagi2 orang gaji tu adehh

    ReplyDelete
  7. hehehehhe...betul jugak jawapan org gaji tu kan?terbaik..

    ReplyDelete
  8. cover gelak comel dah baca entri ni :D kelakar!

    ReplyDelete
  9. Mujurlah ayah saya tak garang macam ni..hehe

    ReplyDelete
  10. hahaahahha. sengal masa murid2 kat sekolah tu.. "TERIMA KASIH MAKCIK!", hahaha

    ReplyDelete
  11. Hahaha....dialog yg bgus..hmpir pecah perut...

    ReplyDelete
  12. lucuuu...lucuuu....kira kira orang gaji tu, endingnya diapain yaa xixix

    ReplyDelete