Cara mudah mendapat pahala selepas meninggal dunia | AKU PENGEMBARA

Friday, November 8, 2013

Cara mudah mendapat pahala selepas meninggal dunia

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Terima kasih diucapkan kepada semua pelawat blog Aku pengembara ini kerana anda masih lagi setia membaca entry-entry yang saya kongsikan. Hari jumaat yang mulia ini, saya nak kongsikan kepada anda semua cara mudah mendapatkan pahala selepas kita meninggalkan dunia yang fana ini. Benda senang dan simple, tapi susah nak buat. Apa benda simple tu? Jom kita lihat:

1) Menghadiahkan Al-Quran di masjid atau pada seseorang. Setiap kali Al-Quran tersebut dibaca anda akan mendapat pahala.

2) Menghadiahkan kerusi roda kepada hospital pasti setiap kali kerusi roda tersebut digunakan anda akan mendapat pahala.

3) Terlibat dengan pembinaan masjid.

4) Menghadiahkan penyejuk air pada tempat awam.

5) Menanam pokok yang dapat memberi manusia atau haiwan berlindung atau memakan buah daripada pokok tersebut pasti mendapat pahala.


Gambar: Ihsan google

Simple bukan? tapi sangat sedikit bilangan yang dapat mengamalkan. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Nak lagi artikel-artikel menarik berkaitan agama? Terjah sini ---> Muhasabah diri

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

14 comments:

  1. betul tu.. benda mudah.. tapi jarang org amalkan...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah mgkn boleh kita buat ni Aniq..simple..tapi kekadang tak terbuat..TQ bagi ilmu ni... salam Jumaat:)

    ReplyDelete
  3. Betul tu..simple tp rasa berat nk buat..mgkin sbb kurangnya iman dlm diri..

    ReplyDelete
  4. wahh....thanks share..dah masukkan dlm bloglist..bolehlah jenguk selalu kat sini..hee

    ReplyDelete
  5. In sya allah, in sya allah, in sya allah.
    ( Mudah-mudahan disegerakan ).

    ReplyDelete
  6. insyaALLAH jika kita dapat amalkannya dan lalukan.. ganjaran pahala untuk ktia

    ReplyDelete
  7. Subhanallah memang mudah...
    Tapi hakikat tak semudah yang kita fikirkan dik....
    Semoga kita sentiasa dilindungi...amin...salam jumaat

    ReplyDelete
  8. insyaAllah, sangat bermanfaat. mudah sebenarnya. tapi jarang yang buat. insyAllah ada peluang..

    ReplyDelete
  9. mudahnye untuk mendapatkan pahala...

    ReplyDelete
  10. senang tapi entah kenapa susah kita nak buat,, setan setan,, grrrr

    mujadafewa.my

    ReplyDelete
  11. Betul tu bro..terima kasih kongsikan...

    ReplyDelete
  12. Support belanja belajar pelajar2 tahfiz pun ok gak..

    ReplyDelete
  13. betul tu aniq.. insya-Allah berkekalan pahala itu selagi ianya masih digunakan..

    ReplyDelete