Kod rahsia ini sedikit sebanyak membantu pewira kita di Sabah | AKU PENGEMBARA

Sunday, March 10, 2013

Kod rahsia ini sedikit sebanyak membantu pewira kita di Sabah

Apa cerita di Sabah sekarang nie? Dengar khabarnya dah semakin pulih sejak operasi daulat yang dilancarkan baru-baru nie. Alhamdulillah. Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat termasuklah seluruh rakyat Malaysia yang tidak putus-putus berdoa.

Namun disebalik kejayaan itu harus diingat, pihak musuh sebenarnya tidak pernah berdiam dengan apa yang berlaku. Dengan lebih kurang 50 orang yang telah terkorban dan yang lainnya berjaya ditahan pihak kerajaan Malaysia ianya bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilupakan. Pastinya mereka akan terus mencari jalan untuk membalas dendam di samping merancang bagaimana Sabah menjadi hak milik mutlak mereka. Semua pihak harus peka mengenai hal ini kerana sesungguhnya musuh tidak pernah tidur lena.

Ok cukup dengan intro. Kita berbalik pada tajuk asal. Apakah sebenarnya kod rahsia yang dimaksudkan yang dapat membantu pewira-perira kita yang berjuang di Sabah? Bagi kita yang tidak dapat membantu di medan pertempuran, dengan mencuba kod ini sedikit sebanyak ia dapat menambahkan lagi kekuatan tentera kita yang sedang berkorban nyawa mempertahankan negara tercinta. Kod rahsia yang hanya menggunakan handphone ini sebenarnya berada dalam handphone anda tetapi mungkin disebabkan jarang menggunakannya menyebabkan kita tidak tahu keunikannya handphone yang kita miliki.

Ok malas nak cakap banyak, jom ikuti langkah-langkah di bawah ini:

1) Ambil handphone anda

2) pergi ke "write message"

3) tukar 'abc' kpd "abc yg bergaris" atau aktifkan dictionary/kamus english.

4) tutup skrin handphone guna tangan anda.

5) tekan nombor rahsia di bawah ini dengan betul:

538706383707867077294640

6) sekarang buka tangan dan baca..

Dapat jawapan? tahniah diucapkan bagi mereka yang dapat jawapan dengan tepat. Jangan lupa aplikasikan kod yang telah anda perolehi itu dan kongsikan bersama-rakan-rakan. Bagi mereka yang masih belum menemui jawapan, sila cuba sekali lagi dengan teliti dan pastikan nombor yang anda taip adalah betul. SELAMAT MENCUBA! #Pray4Sabah.. Wassalam!

Off topic: Lain-lain kod (kod suami isteri). Just klik link di bawah..
Kod 1
Kod 2


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

10 comments:

  1. Moga kita akan peroleh aman seperti sedia kala.

    ReplyDelete
  2. memang bijak pandai lh aniq ni ye.....hehehe...let's never stop praying...inshaAllah..sentiasa mendoakan yang terbaik utk mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan la puji lebih2.. nanti kembang plak hidung nie.. ^^

      Delete
  3. my phone 'canggih' sgt..ahaha..tak dapat buat..dia tulis apa lepas letak nom tu? huhu.apa2 pun harap sabah akan aman tak lama lagi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa. semua fon ble buat la Nana.. cer try.. ^^ x suprised la.. kalau btl2 x dapat, baru bgtau..

      Delete
  4. semoga mereka selamat semuanya..

    ReplyDelete
  5. Lets never stop praying ! hoyehhhh :)

    thanks aniq !

    ReplyDelete
  6. Semoga M'sia kembali aman.

    Best je buat menda ni haha.

    ReplyDelete