Oh! Aku ingin tahu (mungkin ini yang terakhir) | AKU PENGEMBARA

Friday, February 22, 2013

Oh! Aku ingin tahu (mungkin ini yang terakhir)

Di usia muda itu banyak mengajar aku tentang alam remaja..

alam ingin tahu..
Aku ingin tahu apa rasanya bawak motor laju?
Aku ingin tahu apa nikmatnya merokok?
Aku ingin tahu apa itu rasanya arak?
Aku ingin tahu apa itu dadah?
Aku ingin tahu apa itu ganja?
Aku ingin tahu apa ada dalam disko?
Aku ingin tahu apa ada dalam video lucah?
Aku ingin tahu apa itu bersetubuh? 
Aku ingin tahu apa itu seks?
Aku ingin tahu itu dan aku ingin tahu ini..

Wahai remaja ingat pesan ini..

*Seks sebelum nikah akan membawa kepada hubungan seks yang tawar selepas kahwin kelak..
 

*Minum arak sebelum masuk syurga akan menyebabkan terpasa minum air timah mendidih di akhirat kelak..
 

*Solat yang di kerjakan bukan pada waktunya yang betul akan membuatkan seseorang itu bersolat dengan malas dan kurang ajar. (selamatkan kami ya Allah)

Renung-renungkan.. 

Pautan: Abang keretamayat.


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

13 comments:

  1. tak nak merasa sebelum tiba masanya..huhu..semoga dijauhkan dari hasutan setan ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin! saya pun x nak jg sblm tiba masa.. hehe

      Delete
  2. kalau semua nak ambil tahu tanpa bimbingan memang hancur la budak2 sekarang ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup! semua pihak haruslah memainkan peranan masing2. Daripada kerajaan, ibubapa, seterusnya masyarakat itu sendiri..

      Delete
  3. semoga kita selalu dilindungiNya.. ;)

    ReplyDelete
  4. Hm. Bimbinglah mereka untuk 1. mengenali dan mendekati Allah 2. mengenali nabi dan rasul 3. mengenali islam. Insyaallah, kita selalu diredhainya .. Amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik pendapat adik Anis nie.. Semua kita semua selalu diredhai Allah..

      Delete
  5. astaghfirullah. semoga kita lebih dekat dengan allah swt. thanks bagi peringatan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saling ingat memperingati.. :D Doakan untuk saya ok....

      Delete
  6. semoga dijauhkanlah segala yg buruk itu :)



    *lama x dtg sini aniq..
    maaf cik ana bz jugak lately :)

    ReplyDelete
  7. memang sifat remaja yang suka mencuba. baik buruknye dicampak ke tepi dulu. sama-sama lah berdoa supaya kite semua dilindungi Allah :)

    ReplyDelete