Maksud 'berhijab' yang cukup menyentuh dari Oki Setiana Dewi | AKU PENGEMBARA

Thursday, October 24, 2013

Maksud 'berhijab' yang cukup menyentuh dari Oki Setiana Dewi

Oki setiana dewi

Assalamuaikum dan salam sejahtera kepada mereka yang sedang membaca. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk kita bertemu lagi pada lembaran kali ini. Tahniah dan syabas saya ucapkan kepada anda yang membaca dan saya begitu yakin, anda yang sampai ke halaman ini merupakan pembaca-pembaca yang baik yang ingin berubah menjadi seorang yang lebih baik. :)

Entry kali ni saya nak berkongsi sedikit mengenai satu video ajakan berhijab yang pada saya cukup hikmah daripada artis terkenal Indonesia, Oki setiana Dewi. Jom kita saksikan..



"Sampai kemudian pada satu titik, saya kemudian berfikir memang cantik di mata manusia tapi ternyata saya tidak cantik di mata Allah..." (Kata-kata Oki Setiana sebelum memilih untuk berhijab).

Jadikan pembakar untuk terus berhijab (Lelaki dikecualikan) ^_^

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

23 comments:

  1. Subhanallah..btul tu..nk nmpk cntik je ble org tgk..tp x sedar cantik ke kita di mata allah..biar seimbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. cantik di mata manusia pun x guna kalau buruk pada pandangan Allah..

      Delete
  2. Minat sangat denga OKI ni Aniq..
    sempurna hijab nya..insyaAllah..
    sma2 memperbaiki diri....TQ sharing:)

    ReplyDelete
  3. cantik btol oki ni, alhamdulillah la dia berubah dan cintakan Allah =) ttp dengan smpurna tu lebih baik..smoga oki sntiasa diberi istiqamah oleh Allah..

    ReplyDelete
  4. Wah, bagus betul. Ciri-ciri macam ni susah nak jumpa, tapi tetap ramai kat luar sana. :)

    ReplyDelete
  5. entri yang mengingatkan akak juga.. terima kasih aniq.. sedang berusaha memperbaiki diri agar cantik di mata Allah..

    ReplyDelete
  6. wah.. cantik lea oki ni.. sweet jea berhijab

    ReplyDelete
  7. suka sgt oki since cerita ketika cinta bertasbih dulu. memang terinspirasi melalui dakwah akhlaknya..

    ReplyDelete
  8. suka tgk muka oki ni..sgt bersih..tu lah kan..yg tertutup dengan disetai keikhlasan berhijab..mmg terasa dilindungi..:)

    ReplyDelete
  9. Insya Allah, terima kasih share kan video ini

    ReplyDelete
  10. wah pelakon nie...memang fav cik akak...comel gitu....

    wanita berjihab adalah wanita yang paling cantik....:)

    ReplyDelete
  11. sob-sob... sisi bini-bini ku..

    ReplyDelete
  12. Assalammualaikum. perkongsian ilmiah yg bermanfaat, harap dikekalkan...

    ReplyDelete
  13. ye sangat mendalam kata-katanya :) acik suka cara penyampaiannye

    ReplyDelete
  14. tapi lagi cantik wanita bertudung dari yg free hair..

    ReplyDelete
  15. orng berhijab memang cantik2..hee

    ReplyDelete
  16. Kata-katanya lembut mengetar, menambat hati untuk orang lain untuk menyertai golongan berhijab. Begini cara berdakwah penuh hemah dan lemah lembut.

    ReplyDelete
  17. brhijab..besar maknanya..bukan hanya menutup diri dengan tudung tapi 'hijab diri'..

    ReplyDelete
  18. artis seperti ini yang kita (muslimah) patut jadikan contoh, dan role model :)
    sesiapa sahaja boleh berhijrah kepada yang lebih baik untuk mencari redha Allah~

    ReplyDelete
  19. mmg perempuan berharga,, sebab tu ALLAH menyuruh kita menutup segalanya sempurna,, tapi jangan lupa,, lelaki pun punya aurat juga,, walaupun tak sebanyak gegel :D

    mujadafewa.my

    ReplyDelete
  20. selain kelihatan cantik,bersinar pula

    ReplyDelete