Koleksi perbualan suami isteri yang kelakar (part 2) | AKU PENGEMBARA

Saturday, October 19, 2013

Koleksi perbualan suami isteri yang kelakar (part 2)

Assalamualaikum para pembaca yang saya rindui. Rasanya dah lama saya tak update pasal dialog suami isteri nie kan?. Ok baikla, malam ini saya akan tamatkan penantian anda. Tapi sebelum tu, seperti biasa perkongsian ini untuk bacaan mereka yang sudah berumahtangga sahaja. Bagi yang belum cukup kreteria, anda dinasihatkan untuk meninggalkan halaman ini dengan segera.. Huhuhu. Kejamnya :)

Gambar hiasan

Situasi 1 (Suami khawin lagi)
SUAMI: Sayang.. Kalo abang nak kawin lagi boleh ?
ISTERI: Boleh. Asalkan abang belajar grammar bahasa inggris yang baik dan betul dulu..
SUAMI: Okey.. Caranya?
ISTERI: Kalo 1 kereta (singular) bahasa Inggerisnya One Car, and 2 kereta (plural) two carS..
SUAMI: Oh itu kacang jer. Tinggal tambah S dihujungnya kan?
ISTERI: Betul! Itu sama seperti abang..
SUAMI: Maksudnya?
ISTERI: Kalo satu istri abang MAMPU.. Kalau dua istri abang MAMPUS (ngasah parang)

Situasi 2 (Bukan nak cakap besar)
ISTERI : Abang tau tak..
SUAMI : Tak tau.. apa dia?
ISTERI : Saya bukan nak cakap besar..dulu sebelum saya kawin ngan abang..
banyak lelaki yg datang meminang saya tapi semua saya tolak kecuali abang
SUAMI : Abang pun bukan nak cakap besar.. dulu sebelum abang kawin ngan awak banyak awek yang abang pinang tapi semua menolak kecuali awak.
ISTERI : ???

Situasi 3 (Suami tertekan)

ISTERI : Kenapa abang call?
SUAMI : Abang tertekan.
ISTERI : Abang ok? Abang ada masalah apa? Citer la kat saya...
SUAMI : Abang tertekan je... mana ada masalah apa apa...
ISTERI: Kalau abang ada masalah cerita la....
SUAMI: Masalah apa nye.. abang ok je... abang cuma tertekan je...
ISTERI: Ye la... kalau abang tertekan.. abang kena cerita kat saya...
SUAMI: Tertekan pun kena cerita ke ???

(Suami cuba menerangkan yang dia tertekan handphone lalu ter'call' isterinya) ^^

Bersambung di lembaran yang akan datang...

Lagi dialog-dialog menarik di sini --> Koleksi kata-kata terbaik

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

15 comments:

  1. kelakar betol no. 1 tu.. :)

    ReplyDelete
  2. hihi.. memang lawak.. yang no.3 tu boleh jadi tertekan betul sebab kena desak.

    ReplyDelete
  3. ahahhaa..semua lawak lah aniq..:)
    hilang tensen baca ni...

    ReplyDelete
  4. hehehehehe...ada2 je la aniq ni..

    ReplyDelete
  5. sangat kelakar. hilang stress.

    ReplyDelete
  6. Haha, pun boleh. Eh tertekan pulak kat sini !

    ReplyDelete
  7. Hehehe...kelakar. Lama dah tak singgah ke mari . Aniq apa kabar ?

    ReplyDelete
  8. adoiiillllaaaa,,, bikin panas,,, kah3

    ReplyDelete