Love: Lembaran terakhir untukmu sayang | AKU PENGEMBARA

Wednesday, February 1, 2012

Love: Lembaran terakhir untukmu sayang


kepangkuan Faiz yg dirindui, semoga dalam rahmat Allah swt. Maafkan Shasa jika warkah ini mengundang 1001 persoalan dalam diri Faiz. Mungkin ini yg terbaik yg pernah Shasa lakukan untuk Faiz.

Di sini, Shasa ingin meluahkan apa yg terbuku di hati Shasa selama ini. Shasa akui, sejak kita bertemu dulu, hidup Shasa tak pernah sepi. Boleh dikatakan hari-hari yg Shasa lalui tak sempurna tanpa celoteh dan lawak-lawak bodoh dari Faiz. Kekadang meluat juga Shasa tengok perangai Faiz tu..

Ingat lagi tak first day Shasa masuk kelas Faiz hari tu, Faiz dengan kawan-kawan Faiz yg lebih-lebih. Rasa macam nak baling je dengan kasut Jazz Star Shasa yg saiz 2 tu. Nasib baik la Shasa student baru lagi masa tu. Tapi, kalaulah diberi peluang, ingin pula rasanya Shasa kembali ke masa itu. Memanglah Shasa akui waktu tu memang Shasa sakit hati. Siapa pun sakit hati kalau asyik kena kacau je. Macam la takde orang lain lagi nak kacau. Lepas tu, waktu rehat dengan muka tak malu depan semua orang, Faiz jerit ‘I love Nursyafiqahhhhhh!!’. Masa tu Shasa buat selamba je walaupun dalam hati malu bagai nak gila.

Faiz, sebenarnya bukan Shasa tak mahu meluahkan kata-kata itu dari bibir Shasa sendiri, tapi Faiz pun tahu jurang antara kita begitu luas. Faiz masih belajar, Shasa pun masih belajar. Perjalanan kita masih panjang Iz. Walaupun begitu, di sini Shasa berani mengatakan yg Shasa pun ada perasaan dengan Faiz. Itu Shasa tak boleh tipu. Mesti Faiz terkejut, tapi itulah realitinya.

Faiz, Sasha tahu saat Faiz baca surat nie, Sasha sudah berada jauh dari Faiz. Faiz jangan nangis ya. Faiz mesti kuat macam Faiz yang Sasha kenal dulu. Sasha terpaksa buat keputusan ini walaupun Sasha tahu malam-malam yg bakal Sasha tempuhi selepas ini penuh dengan air mata. 7 bulan Faiz. 7 bulan yg kita lalui bersama bukan satu tempoh singkat. Banyak memori indah telah kita lakar bersama dan bumi Kulai inilah menjadi saksi.

Sebelum air mata ini mengalir lebih deras lagi, rasanya cukup setakat ini yg dapat Sasha coretkan. Sebelum itu, ada sesuatu yg Sasha nak ungkapkan yg tak termampu lidah ini ungkapkan depan Faiz. Satu perkataan ikhlas dari hati..

I love U so much..
                                       
                                                                                                                           Terlanjur mencintaimu,
                                                                                                                                        Sasha.
                                                                                                                         (Nursyafiqah Kamarudin)

*kisah benar luahan ikhlas seorang kekasih. ikuti luahan seterusnya minggu hadapan :-)


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

3 comments:

  1. ooo cerita benar ea?? cant wait utk seterusnya,.

    ReplyDelete
  2. ok.. aku pengembara buat yg terbaik untuk anda

    ReplyDelete
  3. ehheheh.. cinta sek... ^__^ puppy love tapi seronok ..ahhaha xD

    ReplyDelete