Tazkirah mengusik jiwa Dr Ridhuan Tee di pentas Pencetus Ummah - Adam Corrie | Aniq Bukhary Channel

Sukan, Bola sepak, lawak, isu semasa dll.

Promosi hebat untuk anda!

Monday, January 13, 2014

Tazkirah mengusik jiwa Dr Ridhuan Tee di pentas Pencetus Ummah - Adam Corrie


Pandangan daripada Adam corrie mengenai tazkirah Dr. Ridhuan Tee Abdullah.

Tazkirah yg sungguh mengusik hati kami oleh Dr Ridhuan Tee di Pencetus Ummah Akhir tempoh hari menceritakan kisah mendiang ibu kesayangannya. Saya amat memahami perasaannya sebagai saudara baru.

Pada masa yang sama ia mengingatkan saya dan isteri kepada mendiang bapa saya yg meninggal pada 2009 kerana cancer hidung.

Mendiang bapa saya tidak dikafankan,
Tidak disolatkan, tidak ditalkinkan.. Tetapi tubuhnya dibakar, kerana kami tidak sempat menyemai Cahaya Islam dlm diri mendiang ayah ketika hidup.

Tidak pernah lepas saya berdoa selepas solat semoga keluarga saya yg 'not yet muslim' akan diberikan hidayah olehNya dan alangkah indahnya dapat ditemukan seluruh keluarga di syurga kelak, kerana itu adalah harapan saya untuk keluarga tercinta bersama Islam di syurga.

Memujuk diri untuk senyum selalu, selalu bersangka baik. InsyaAllah hati tenang.

Sekian..


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

7 comments:

  1. Mmg sayu bila mendengarnya.. semoga beliau terus berjaya dgn sepenuh keberkatan di dunia & akhirat.. aamiin..

    ReplyDelete
  2. memang sebak & sayu masa dengar tazkirahnya .. sedih bah & terkesan di hati kak aniq...:(

    ReplyDelete
  3. masyaallah,mesti sedih kan bila adam ingat,,sesungguhnya allah pilih siapa yang dia suka.salam maulidur rasul aniq

    ReplyDelete
  4. teringat dengan kisah benar lelaki india yg memeluk agama Islam.. saya tgk di tv2.. sama seperti ini.. memeluk Islam secara sembunyi2 kerana bimbang kesihatan emaknya terjejas.. bertahun lamanya dia sembunyikan keislaman sehingga akhirnya bapak dia meninggal. dia terpaksa mengikut keluarganya membakar mayat bapa.. hurm ..

    ReplyDelete
  5. mmg menyentuh hati.. salam maulidur rasul

    ReplyDelete
  6. Semoga apa yang bro harapkan menjadi kenyataan di suatu masa nanti..aminnn

    ReplyDelete