Keputusan penuh AFF Suzuki 2012 Malaysia VS Indonesia | Aniq Bukhary Channel

Sukan, Bola sepak, lawak, isu semasa dll.

Promosi hebat untuk anda!

Sunday, December 2, 2012

Keputusan penuh AFF Suzuki 2012 Malaysia VS Indonesia

Alhamdulillah! Akhirnya Malaysia mengesahkan tempat di separuh akhir selepas menewaskan Indonesia dalam perlawanan peringkat kumpulan dengan jaringan dua gol tanpa balas. Seluruh rakyat Malaysia pastinya bergembira dengan keputusan ini dan berbeza pula dengan penyokong-penyokong Indonesia yang terpaksa menerima hakikat bahawa pasukan mereka telah pun tersingkir. Selepas sahaja tamat perlawanan penuh debar itu, Aku pengembara buka Facebook kejap tengok kalau-kalau ada lagi komen pedas dari penyokong tempatan untuk coach K.Rajagopal (mana la tau masih ada kan? ^_^). Sedang sibuk melayan muka buku tu, Aku pengembara tertarik plak dengan satu status dari page negara jiran yang cukup-cukup sedih dan menyentuh jiwa bagi Aku pengembara. Hehe. Tak percaya? jom kita terjah..

 
#Status nie x sedih. Komen di bawah nie yang tacink baca tu..

#Walaupun tewas, mereka tetap dibelakang pasukan dengan doa yang tidak jemu-jemu (terharu).. Kalah menang tetap di belakang pasukan. Nie yang kita patut contohi..

 #Tak cukup dengan itu, ada satu lagi komen yang menaraik perhatian. Ayat yang last tu Aku pengembara faham, yang atas tu ambil masa juga nak faham (google translete la jawabnya). siapa yang faham boleh explain sikit?  :)

Aku pengembara: BANGGA JADI ANAK MALAYSIA!



TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

5 comments:

  1. Malaysia akan mnentang thailand nnt, smoga malaysia berjaya :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga semuanya berjalan lancar.. doakan yg terbaik untuk Harimau Malaya..

      Delete
  2. yeah bangga jd rakyat malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. betul.. betul (Versi Upin Ipin) hehe

      Delete