Segmen Kenapa Aku Jadi Blogger ? By AkuPenghibur.com | Aniq Bukhary Channel

Sukan, Bola sepak, lawak, isu semasa dll.

Promosi hebat untuk anda!

Thursday, December 26, 2013

Segmen Kenapa Aku Jadi Blogger ? By AkuPenghibur.com

Setelah bertarung hebat dengan masa akhirnya siap juga entry 'Segmen Kenapa Aku Jadi Blogger' nie. Segmen ini telah dianjurkan oleh penulis blog AkuPenghibur.com dan berlangsung selama 3 minggu. 28 Disember pukul 12 malam nie merupakan tarikh tutup.

http://www.akupenghibur.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html
Klik banner untuk join..

Kenapa aku jadi blogger?

Untuk menjawab soalan ini, saya bawakan kepada anda satu kisah lucu ini.

Nak dijadikan cerita, time sekolah rendah dulu saya seorang yang suka sangat membaca. Apa sahaja jenis bahan bacaan semua saya baca tidak kira akhbar, majalah, buku mahu pun tulisan di dinding-dinding bangunan. Itulah antara pernagai pelik yang ada dalam diri saya mengikut cerita mak.

Namun tabiat saya ini ada kalanya mengundang kemarahan mak. Mcam mana mak tak marah, bawang yang dibungkus elok menggunakan surat khabar di dapur pun saya selongkar nak baca. Tak pasal-pasal kena cubit dengan mak disebabkan bawang bersepah.

Walaupun sedih kena marah tapi sebenarnya saya berasa seronok sebab dapat membaca informasi-informasi terutamanya artikel lawak. memang seronok. Selepas membaca, saya terfikir macam mana la nak kongsi dengan orang diluar sana apa yang saya baca. Saya nak kongsikan keseronokan saya itu dengan orang lain tapi macam mana?

Puas saya fikirkan sehinggalah pada tahun 2011, setelah bergelar pelajar universiti barulah saya menemui satu medium untuk berkongsi dengan dunia luar iaitu blog. Alhamdulillah. Gembira tak terkata.

"Ingin berkongsi. Apa yang saya perolehi dari pembacaan saya, saya nak orang diluar sana pun tahu dan rasai keseronokan yang saya rasai. Inilah faktor utama yang mendorong saya untuk menjadi seorang blogger".

Ada banyak faktor lagi sebenarnya tetapi memadailah dengan satu faktor utama ini. Kalau cerita detail serious memang tak cukup blog nie.. Hehe. Apa-apa pun terima kasih yang tak terhingga kepada pihak penganjur kerana secara tidak langsung memberi ruang kepada saya untuk berkongsi cerita 'Kenapa aku jadi blogger'. TQ


TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

11 comments:

  1. Good Luck aniq...
    ohh suka membaca ya...bagusnya..:)

    ReplyDelete
  2. selamat bersegmen :) menarik entrynya..

    ReplyDelete
  3. good luck aniq...sorry...baru 1st time singgah sini...

    ReplyDelete
  4. hehe..semoga berjaya ye Aniq..

    ReplyDelete
  5. terima kasih kerana sertai ^_^ wahh mesti banyak ilmu sebab banyak membaca ..

    ReplyDelete
  6. Minat membaca,,bgus juga bila dpt di kongsikan apa yg kjta tahu kan.all the best aniq.

    ReplyDelete
  7. hai aniq..semoga berjaya..

    ReplyDelete
  8. good luck Aniq. Mesti ulat buku ni dan bagus kerana menggunakn blog sebagai medium utk berkongsi apa pengetahun dan pengalaman.

    ReplyDelete
  9. tak sempat nak join,, alaaa

    ReplyDelete
  10. semoga berjaya aniq...ika suka baca kisah aniq ni...ika pun sertai segmen yang sama :)

    ReplyDelete
  11. Alamak..dah lepas lah pulak...adoiii..haha

    ReplyDelete