Kunci kejayaan seorang usahawan | AKU PENGEMBARA

Saturday, December 13, 2014

Kunci kejayaan seorang usahawan

Ada kawan saya tanya apa kunci kejayaan dan kebangkitan saya yang pertama..

Jawapan saya ringkas : SOLAT


Bagaimana SOLAT mengundang rezeki?

SOLAT, mendidik kita menghargai masa.

SOLAT, selalu menyedarkan kita supaya tidak terleka dengan masa.

SOLAT, mendisiplinkan kita.

SOLAT, menjadikan kita seorang yang tabah.

SOLAT, menjadikan kita seorang yang kuat.

Banyak lagi kelebihan SOLAT dan hanya mereka yang lakukannya dengan iklas je tahu..

SOLAT BUKAN JALAN PINTAS UNTUK KAYA namun apabila semua diatas digabungkan ia akan menarik hati pelanggan, memudahkan urusan dan secara tak langsung menjemput rezeki..

*****

#Hasil daripada perkongsian seorang rakan seperjuangan dalam dunia printing. Suka dengan ulasan ini sebab saya pun berlatarbelakangkan bisnes dan benda ini berhubungkait antara satu sama lain. Tak nak ulas panjang, apa pun semoga perkongsian ini memberi manfaat buat kita. Wallahu alam...

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

5 comments:

  1. solat kalau dilengah2kan samela dengan kite sendiri nak Allah lengah2kan rezeki kita..

    ReplyDelete
  2. Ya, kalau nak berjaya dalam perniagaan, solat jangan tinggal. Usahawan ni macam pengembara, rezeki di tak tetap. Semuanya bergantung kepada Allah.

    cara mudah mahu kurus dengan selamat dan berkesan

    ReplyDelete
  3. kepada Allah tempat kita meminta..

    ReplyDelete
  4. Betul kata-kata "solat adalah tiang agama"
    Solat nie tiang segala2nya..
    Bersolatlah kerana inilah salah satu cara kita nak bercakap dgn Allah..

    tqs 4 d sharing

    ReplyDelete