Kenapa wajah ini persis ummi dan ayah? | AKU PENGEMBARA

Monday, July 14, 2014

Kenapa wajah ini persis ummi dan ayah?


 "Allah Taala tidak mencipta wajahku persis ummi dan ayah semata atas alasan saintifik. Aku percaya wajah ini dilukis sebegini supaya tiap kali aku renung cermin, aku akan nampak ummi dan ayah. Lalu tidak kira kemana sahaja aku pergi dan manusia apa aku jadi, aku membawa ummi dan ayah bersama".

"Bila kita semakin tua, wajah kita semakin iras ibu bapa kerana pada waktu itu mereka mungkin sudah tiada dan Allah tahu kita rindu, kita perlu lihat wajah mereka". :'(

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK

TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

10 comments:

  1. tetiba teringat kedua orang tua..rindu pulak kat mereka aniq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal kak. Aniq pun dalam mood2 merindu nie.. Uhuwawawa

      Delete
  2. uwaaa tersentuh dgn entry ni aniq..sentiasa ingat mak ayah bila melihat wajah sndiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak. Rupanya ada hikmah disebalik ciptaan2 Allah nie.. :(

      Delete
  3. ika pun sentiasa macam tu jugak aniq...bila tengok mata sendiri..teringat mata abah..tengok hidung sendiri teringat hidung abah...tengok bentuk muka..teringat mama..sebab memang menwarisi kedua2nya :))

    jangan dibiarkan rindu tu lama2..cepat ubati rindu tu aniq :))

    ika klik3 dove 2x n oldtown utk aniq :)

    ReplyDelete
  4. Betul tu... setuju. Peringatan buat renungan kita semua...

    ReplyDelete
  5. Masa orang tu ada lagi kita berikan yang terbaik buat mereka.

    ReplyDelete
  6. nak raya rindunya makin kuat. hehe, muka aku lebih iras dengan mak..

    ReplyDelete
  7. sayuthi razman18 July, 2014

    wah!! tersentuh saya membacanya...secara tiba-tiba teringat kedua-dua arwah..hanya Al-Fatihah yg mampu di beri sebagai pengubat rindu..

    ReplyDelete